mammamatte.blogg.se

Välkomna hit! Denna blogg handlar om allt mellan himmel och jord men framför allt ett ställe för mig att vädra tankar och funderingar kring livet och allt där omkring. Jag som skriver bloggen är en en mammaledig agronomstudent som blev mamma för första gången för ca 4 mån sedan. Tillsammans med sambon har jag även två hundar som vi åket land och rike runt för att visa upp på diverse hundutställningar! Vi är kort och gott en mammamatte och en hussepappa och denna blogg handlar om oss och vårt liv! Läs, njut och hoppas ni kommer följa oss!

Gröna Lund, Kommården och Arctic Dog Show

Publicerad 2013-08-12 23:50:54 i Fix och trix,

Åhhh vad mycke kul denna veckan innehåller!

I söndags va Alvin på sitt premiärbesök på Grönan! Tillsammans med ca 17 000 andra besökare som va där för att titta på Tenasious D. Vi gav upp tanken på att se dem ganska tidigt, vi hade aldrig fått plats i närheten av scenen med våra barnvagnar. (Nackdelen m å ha bebis). Fast vi kunde lika gärna lämnat vagnen hemma.. Älskade ungen sov bort hela besöket, hängandes i bärselen på pappas bröst! Nöjd som tusan va Lill-fisen! Men allt sovande på Grönan resulterade i en ganska sömnlös natt = en något mör mamma idag. Med oss va givetvis fam Jarnemyr/Andersson.

Jag å Anna bestämde också att vi ska gå å se Johnossi den 19/9, ska bli spännande!

Idag tog vi det lite lugnt på morgonen innan jag å Alvin premiäråkte bil helt själva till första mötet med föräldragruppen vi ska gå i. Trevligt hade vi det! Alvin fick tom en "flickvän". <3 Två av de andra mammorna känner vi sedan tidigare! Vi hann även med att anm oss till en kurs i babymassage som börjar nästa vecka! Ska bli spännande!

Dagen avslutades med att jag lade ett spår till Nillan. Hoppas bara ett inte regnar bort i natt. Vi har på allvar börjat tänka på det här med att starta öppen klass i viltspår så vi kan bli Champions så småningom om! Ett viltspår lägger man genom att dra en rådjursskank, dvs underbenet med klöv fr ett rådjur, samt droppa lite blod där man drar skanken. Spåret är ca 600 m med olika moment. Är väldigt roligt å Nillan är väldigt duktig.
Läs gärna mer på;

http://www.skk.se/prov-tavling/olika-prov-och-tavlingar/viltsparprov/

Imorgon börjar dagen i skogen med att Nillan får gå spåret. Sedan är det dax för besök hos BVC där läkarkontroll står på agendan! Ska bli spännande å se hur mycket Alvin har växt denna gång! Sedan ska vi baka kärleksmusm. Lite färdkost inför onsdagen! Annat blir det en lugn dag i morgon med lite småpyssel hemma bara.

På onsdag blir det en tidig morgon! För då ska vi åka till Kolmården! Som jag längtar! Älskar att gå på zoo å ta en massa fina bilder på djuren. Blir första zoo-besöket sedan jag köpte min Canon 550D så det ska bli extra kul att plåta nu!
Å extra roliga motiv! En Gabriel, en Vincent och våran Alvin! Å kanske en elefantbebis om vi har tur.

Torsdag blir en packa/städa/fixa dag. Först ska Nillan trimmas hos sin "extra mamma"/uppfödare. Man måste ju va snygg i håret när man ska på utställning(31/8).
Så fort hon är trimmad ska vi hem å packa. För tiiiiiidigt, tiiiidigt på fredagsmorgonen drar vi norrut! Vi ska ställa ut Korren på Arctic Dog Show i Överkalix. Ska bli så grymt spännande. Ska bo på hotell i Luleå å bara mysa. Kommer säkert bli en kanonhelg! Lite drygt bara att det är ca 88 mil enkel väg till Luleå! Tur både Alvin å korren gillar att åka bil.

Ojsan hoppsan va långt det blev. Men nu är det dax å försöka få lite sömn. Ska bara övertala en envis, övertrött liten kink-pelle om att sova är en jäääätte bra idé!

Må så gott mina vänner! Jag återkommer med bilder å berättelser om veckans påhitt!

Bilderna visar A på Gröna Lund!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela