mammamatte.blogg.se

Välkomna hit! Denna blogg handlar om allt mellan himmel och jord men framför allt ett ställe för mig att vädra tankar och funderingar kring livet och allt där omkring. Jag som skriver bloggen är en en mammaledig agronomstudent som blev mamma för första gången för ca 4 mån sedan. Tillsammans med sambon har jag även två hundar som vi åket land och rike runt för att visa upp på diverse hundutställningar! Vi är kort och gott en mammamatte och en hussepappa och denna blogg handlar om oss och vårt liv! Läs, njut och hoppas ni kommer följa oss!

Long time no see

Publicerad 2013-07-30 16:05:12 i Bebis,

Ja nu va det ett bra tag sedan jag skrev något här. Men har haft fullt upp med vår underbara unge!
Tänk vad tiden går fort, på lördag är det 6 v sedan sparrisen kom till världen! Å han har växt så det knakar. Vi har reda fått packa ner en del 56-kläder då han är så himla lång att allt blir för kort. Vart månne detta sluta? Har en stark känsla av att han kommer ingå i 2-meters-skara på mon sida. Alla mina manliga kusiner utom 1 är 2 m eller längre! Min farfar va 1,90 å pappsen min är 1,93.

Å lugnet självt är han, vår Alvin. Han äter, sover å leker i sitt babygym! Jag var helt inställd på månader av för lite sömn, gnällig bebis å allt annat som man får höra ska vara så jobbigt! Men vi fick nog lyx-versionen! Jag kan ta långa duschar så länge han får sitta i babysittern utanför duschen eller sova i vagnen. Dammsuga, torka golv å fixa disk går superenkelt att göra medan han sover. Tror vi fick ett sådant här barn för att jag ska känna mig sugen på ett till så småningom! :) Ända fram tills jag träffade min underbara sambo så har jag alltid sagt att jag inte skulle ha några barn, någonsin!!
Sen träffades vi å till mammas förtjusning ändrades det. Å nu sitter vi här med världens goaste unge! Ja, jag är partisk men det får man lov att vara när det gäller ens ögonstenar!

Å hundarna älskar Alvin! Blir han ledsen måste de va där å trösta. Ligger han i babygymet måste de ligga bredvid å hålla koll. Älskar min lilla familj något oerhört! Aldrig att jag i min vildaste fantasi hade trott att det skulle bli så hör himlans bra! Känner mig så sanslöst lyckligt lottad!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela