mammamatte.blogg.se

Välkomna hit! Denna blogg handlar om allt mellan himmel och jord men framför allt ett ställe för mig att vädra tankar och funderingar kring livet och allt där omkring. Jag som skriver bloggen är en en mammaledig agronomstudent som blev mamma för första gången för ca 4 mån sedan. Tillsammans med sambon har jag även två hundar som vi åket land och rike runt för att visa upp på diverse hundutställningar! Vi är kort och gott en mammamatte och en hussepappa och denna blogg handlar om oss och vårt liv! Läs, njut och hoppas ni kommer följa oss!

Alvin har kommit!!

Publicerad 2013-06-22 04:33:49 i Bebis,

Så va han äntligen här!! Våran vackra prins!
Efter en mördardag om 12 h på förlossningen kom han till världen 00.12. Tror vi skrämde ut honom när bm ville sätta epiduralen... Fr att narkosläkaren va ringd tills att Alvin va ute tog det 2 timmar. När bm ringde läkaren va jag öppen 4 cm...
Kändes helt magiskt att slippa min stora skräck, epiduralen.. Själva utdrivningsskedet va helt magiskt!! Hade nog världens bästa barnmorskor, för att inte tala om sambo!! Har alltid trott att det har varit den värsta delen men jag hade inte ens ont, trots att de fick klippa lite grann (bebis fick lite bråttom ut). Använde inte ens lustgasen då den mest va i vägen. Men du faaaaan på ren svenska för vägen fram till jag fick börja krysta.. Det är nog den värsta delen av alltihopa. Hade så starka krystvärkar att jag lyckades pressa både ner å ut Alvin utan att bli trött. Kanske är som Jenny min bm säger, att jagar gjord för att föda barn ( om man bortser fr förvärkarna då!!).

Nä nu ska jag försöka sova, lite svårt när man har världens finaste familj att titta på.. Både far å son sover som små grisar.. Bara jag som e vaken å försöker varva ner!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela