mammamatte.blogg.se

Välkomna hit! Denna blogg handlar om allt mellan himmel och jord men framför allt ett ställe för mig att vädra tankar och funderingar kring livet och allt där omkring. Jag som skriver bloggen är en en mammaledig agronomstudent som blev mamma för första gången för ca 4 mån sedan. Tillsammans med sambon har jag även två hundar som vi åket land och rike runt för att visa upp på diverse hundutställningar! Vi är kort och gott en mammamatte och en hussepappa och denna blogg handlar om oss och vårt liv! Läs, njut och hoppas ni kommer följa oss!

Första besöken..

Publicerad 2013-06-26 20:57:06 i Bebis,

..avklarade! Idag har Alvin fått träffa farmor å farfar, mormor å Arne. Nu är Alvins mamma slut som artist.. Lill-killen sov sig igenom hela besöken med ett par avbrott för mat å blöjbyte.

Äntligen börjar mjölkproduktionen komma igång!! Men fy tusan vad det spänner i tuttarna!! Ser ut som om jag var opererat in silikon i dom.. Men men det går snart över! Tur det finns en varm dusch å vräktabletter! Även magen på Alvin börjar sätts sprutt. Skönt.. Trodde inte man kunde känna lycka över en bajs-blöja! Ha ha..

Hormonerna går upp och ner i kroppen lika så humöret å känslorna. Ena stunden kan man gråta av lycka, nästa så börjar man tänka på allt som man kan oroa sig för mm. Igår satt jag i famnen på sambon å bara stor-tjöt av lycka! Lycka över den perfekta varelse vi skapat å som vi ska få följa genom livet å lära känna. Han är så himla fin på alla sätt å vis! Trots att han bara är 4 dygn gammal idag så älskar jag denna lilla människa så mycket att det värker i mitt hjärta. Att få snusa, gosa å hålla om honom gör att man känner sig komplett!!

Nä nu ska här käkas lite mat innan jag stupar i säng..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela