mammamatte.blogg.se

Välkomna hit! Denna blogg handlar om allt mellan himmel och jord men framför allt ett ställe för mig att vädra tankar och funderingar kring livet och allt där omkring. Jag som skriver bloggen är en en mammaledig agronomstudent som blev mamma för första gången för ca 4 mån sedan. Tillsammans med sambon har jag även två hundar som vi åket land och rike runt för att visa upp på diverse hundutställningar! Vi är kort och gott en mammamatte och en hussepappa och denna blogg handlar om oss och vårt liv! Läs, njut och hoppas ni kommer följa oss!

Kan inte somna

Publicerad 2013-06-14 01:13:52 i Bebis,

Åh vad jag börjar tröttna på detta med att inte kunna somna! Kan va jättetrött när jag kryper ner i sängen men sen går det 10-15 min och tröttheten är som bortblåst. Ist ligger jag vaken i flera timmar, vänder och vrider mig, går på toa stup i kvarten eller blir hu hungrig.. Ja listan kan göras lång. Sen lyckas jag somna och sover ett par timmar fram till 3.30-4.00 då är det dax å vakna igen.. Går på toa, ligger sedan vaken ett ATG och hinner somna om lagom tills sambons väckarklocka ringer. Suck.. Är så sjukt rastlös nu också!!
Längtar verkligen tills bebis tittar ut. Visst, sömn lär det bli brist på då också men bara jag slipper denna evinnerliga rastlöshet som kryper i kroppen. Är exakt samma känsla som dagen innan man ska skriva en viktig tenta i skolan... Hemsk!!

Men men.. Hoppas det börjar hända lite grejer imorgon. Har en ny tid hos vår bm på måndag, ska bli spännande å se om vi besöker henne eller om hon får göra ett hembesök!

Nä, tror jag ska ta en sista kiss å lägga mig å räkna får... Hoppas sömnen vill infinna sig då!!

Längtar tills denna jättemagen är bort så man kan börja sova i sin vanliga sovposition igen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela