mammamatte.blogg.se

Välkomna hit! Denna blogg handlar om allt mellan himmel och jord men framför allt ett ställe för mig att vädra tankar och funderingar kring livet och allt där omkring. Jag som skriver bloggen är en en mammaledig agronomstudent som blev mamma för första gången för ca 4 mån sedan. Tillsammans med sambon har jag även två hundar som vi åket land och rike runt för att visa upp på diverse hundutställningar! Vi är kort och gott en mammamatte och en hussepappa och denna blogg handlar om oss och vårt liv! Läs, njut och hoppas ni kommer följa oss!

Lite bitter..

Publicerad 2013-06-08 07:25:28 i Allmänt,

Jaha då va halva släkten på plats i Skåne för syskonträff(mammas syskon)/fira mormor som fyller 80. Hade ju varit trevligt med en inbjudan... Även om vi inte hade kunnat åka pga beräknad födsel av Alvin på måndag. Men av rent hyfs tycker jag att man iaf frågar/skickar en inbjudan. Men men nu vet vi hur vi ska prioritera i framtiden vad gäller inbjudningar och sådana grejor.... Ibland känner man sig lite bortglömd bara för att man inte bor nästgårds. Men bara för att vi har ca 5 h enkel väg känns det inte ok att ta för givet att vi inte kan/vill åka ner. Mormor fyller ju som sagt va 80 å är inte piggaste tanten i världen. Hmm är nog egentligen mer besviken än bitter. Egentligen...

Nä nu är det dax för frukost, trots att kl bara är 7 en lördagsmorgon. Men kroppen säger att det är dax för det å med 2 dagar kvar till bf känns det bäst att lyssna på vad kroppen vill. Den har redan sagt åt mig att ta det lite lugnare för jag har dragit på mig världens dunder-förkylning. Tur sambon får hjälp av grannen att fixa klart det sista på staketet så jag kan ligga nerbäddad i soffan å bara lata mig idag.

Trevlig helg på er! ❤

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela