mammamatte.blogg.se

Välkomna hit! Denna blogg handlar om allt mellan himmel och jord men framför allt ett ställe för mig att vädra tankar och funderingar kring livet och allt där omkring. Jag som skriver bloggen är en en mammaledig agronomstudent som blev mamma för första gången för ca 4 mån sedan. Tillsammans med sambon har jag även två hundar som vi åket land och rike runt för att visa upp på diverse hundutställningar! Vi är kort och gott en mammamatte och en hussepappa och denna blogg handlar om oss och vårt liv! Läs, njut och hoppas ni kommer följa oss!

Onsdagskväll

Publicerad 2013-06-05 21:45:33 i Allmänt,

Fast det känns som fredag!

Är dock helt slut nu efter att ha storstädat vardagsrummet idag. Plockat ut allt ur hyllor, dammtorkat å dammsugit bakom soffan. Något som va välbehövligt.
Har även hunnit med lite inhandling av mat så här på kvällskvisten. För imorgon får vi äntligen besök av härligaste vännerna! Inte lätt att rodda ihop en träff då de har småbarn å jag är, ja jättegravid helt enkelt. Men imorgon blir det av! Hoppas på strålande sol å riktigt härligt väder!

Investerade även i en sån där myggfångar-mojäng idag! Hoppa den funkar! Kommer göra stor skillnad bara den reducerar myggen lite gran. Det är andra modellen vi testar nu. Den första va helt värdelös!! Så fort man stängde av den å fläkten som suger in myggen i behållaren stannade så rymde ju alla myggen igen.. Inte riktigt vad jag vill ha ut av en sådan maskin. Men nu testar vi en annan variant som är mer kraftfull och som sänder ut ett speciellt ämne för att locka till sig odjuren!

Nää tror jag ska ta å krypa ner i sängen och kolla på sista avsnittet på säsong 1 av Barnmorskan i East End som gått på SVT. De visar just nu säsong 2 så jag har fått kolla ifatt första säsongen på Netflix. Är en otroligt bra serie iaf. Den gör att man känner en enorm lätt ad och tacksamhet över att det är dagens Sverige man ska föda barn i! Å samtidigt är den enormt peppande på något vis tycker jag!

Sov gott alla å ha en riktigt härlig nationaldag imorgon! Här ska förmiddagen ägnas åt staket å gräva upp häck innan mys-kvällen börjar!! ❤

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela