mammamatte.blogg.se

Välkomna hit! Denna blogg handlar om allt mellan himmel och jord men framför allt ett ställe för mig att vädra tankar och funderingar kring livet och allt där omkring. Jag som skriver bloggen är en en mammaledig agronomstudent som blev mamma för första gången för ca 4 mån sedan. Tillsammans med sambon har jag även två hundar som vi åket land och rike runt för att visa upp på diverse hundutställningar! Vi är kort och gott en mammamatte och en hussepappa och denna blogg handlar om oss och vårt liv! Läs, njut och hoppas ni kommer följa oss!

Jul-pyssel

Publicerad 2013-11-30 23:29:27 i Fix och trix,

Idag har jag, lilla A och hundarna julpysslat lite! Meningen var att lilla A skulle ha haft samma julkalender som vi hade när vi var små, men den har lyckats rymma! Så vi får leta upp den tills nästa år istället. Och efter som lilla A har så snälla mor-& farföräldrar hade de redan köpt alla paketet och små saker till kalender så vi fick pyssla ihop en egen! Super enkelt var det!

Det som behövs är;
1 kompostgaller
1x0.7 m tyg, som klipps till remsor a 1mx10cm
Lite lim
Vit färg eller tuschpenna att skriva datum med
Band att hänga upp den med.

Bild 1: Visar remsorna trädda på gallret. Trädde över varannan och under varannan. Limmade sedan kanterna om den lite tjockare ramen. Glöm inte spänna till remsan för snyggare resultat!

Bild 2: Lilla A visar upp den färdiga kalendern med God Jul ditmåkat samt alla datum. Jag skrev 1-7 på översta raden, 8-14 på andra, 15-21 på tredje och sedna 22-24 på 4e. Här kan man ju göra som man vill!


Bild 3: den färdig-"pyntade" kalendern! 
Ska bli sjukt spännande att öppna alla paket, då inte jag heller vet vad som finns i hi hi..


Och med detta önskar vi er en riktigt härlig första advent-helg!
// C och lilla A

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela