mammamatte.blogg.se

Välkomna hit! Denna blogg handlar om allt mellan himmel och jord men framför allt ett ställe för mig att vädra tankar och funderingar kring livet och allt där omkring. Jag som skriver bloggen är en en mammaledig agronomstudent som blev mamma för första gången för ca 4 mån sedan. Tillsammans med sambon har jag även två hundar som vi åket land och rike runt för att visa upp på diverse hundutställningar! Vi är kort och gott en mammamatte och en hussepappa och denna blogg handlar om oss och vårt liv! Läs, njut och hoppas ni kommer följa oss!

Alla världens gnällspikar

Publicerad 2013-10-29 16:08:25 i Allmänt,

Herregud vad vissa människor gnäller! De har tråkigt jobb, trivs inte där de bor, är för tjocka/smala osv. 
Pepole, det finns bara en lösning på dessa "problem": ta er i kragen å ryck upp er! Det finns ingen på hela jorden som kommer gå ner/upp i vikt åt dig. Ingen kommer ringa dig å säg: här har du ditt drömjobb, varsågod. Man måste göra det bästa av situationen å inte se så pessimistiskt på saker och ting! Klart hela världen blir grå å tråkig då.

Jag blir så irriterad på folk som bara gnäller över sin egen situation, som oftast inte är så illa, men inte gör något för att ändra på den. Visst förändringar är jobbiga å kan ta tid. MEN, då gäller det att fråga sig själv om man är villig att offra tid å engagemang på att göra saken bättre. Eller att lägga all sin energi på att klaga å gnälla över saker istället. 

Så, nu har vi vräkt ur oss lite tisdags-irritation över alla nötter som befolkat denna värld! Nu ska JAG ta tag i mitt LIV genom att tvätta lite, mysa med A å försöka få iväg en jobbansökan inför nästa sommar! 

Trevlig kväll alla! ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela