mammamatte.blogg.se

Välkomna hit! Denna blogg handlar om allt mellan himmel och jord men framför allt ett ställe för mig att vädra tankar och funderingar kring livet och allt där omkring. Jag som skriver bloggen är en en mammaledig agronomstudent som blev mamma för första gången för ca 4 mån sedan. Tillsammans med sambon har jag även två hundar som vi åket land och rike runt för att visa upp på diverse hundutställningar! Vi är kort och gott en mammamatte och en hussepappa och denna blogg handlar om oss och vårt liv! Läs, njut och hoppas ni kommer följa oss!

Mål: Titeln Worldwinner -14

Publicerad 2013-10-13 18:41:12 i Allmänt,

Ja så högt satsar jag! Nu är jag trött på att ha "halvfina" hundar som kammar hem "halvbra" resultat! Jag vill ta mig tusan börja vinna igen. Helgens skrutt-resultat har verkligen fått mig att tagga till. Nillan fick bara ett very good, vilket hon absolut inte förtjänar! Korren fick oxå bara ett vg, men han va faktiskt inte värd mer idag. Han är så himla skruttig just nu min fina kille! Har fått en allergisk reaktion mot ett nytt schampo vi testat så han har tappat en massa päls. Han är stel i kroppen å har fått någon skum rörelse störning. Han haltar inte men något är lite knas. 

Så nu ska vi lägga oss i hårdträning! Taxen ska få promenera 1 mil om dagen samt få lite cykelträning. Korren ska få börja gå på rehab igen, dvs gå i water tredmillen igen samt få börja käka lite mer fodertillskott. Hjälper inte det väntar en tur till vet så han kan ta lite prover på sköldkörteln. För nu jäklar ska han komma i form! Viktuppgången är på god väg tack vare foderbyte till färskfoder. Nu ska vi bara bygga lite muskler å odla ut ny päls. 


Måste erkänna att det känns jäkligt bra att ha ett datum att jobba mot. Förut har förhoppningen bara varit att båda ska bli champion så småning om. Lite luddigt å diffust. Men nu har vi ett slutmål att jobba mot!

Plus i kanten blir att jag själv tappar mina si så där 20 kg för mycket som jag släpar runt på!

Over and out för denna gång! (Ska sätta mig i soffan å trycka i mig ett sista choklad på väääääääldigt länge)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela